سندرز: برای ممنوعیت فروش سلاح تهاجمی به اسرائیل تلاش خواهم کرد-راهبرد معاصر
ترک نشست اتحادیه بین المجالس جهانی حین سخنرانی نماینده «کنست» پنتاگون: استقرار سامانه تاد در اسرائیل موقتی است باکو: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد از قلمرو کشور تعرضی به همسایگان صورت گیرد افشای جزئیاتی از روابط ترامپ با پوتین نتانیاهو در گفتگو با ماکرون: با هرگونه توقف یکجانبه جنگ در لبنان مخالفم جهاد اسلامی و جبهه مردمی فلسطین: مقاومت آماده وارد کردن ضربات دردناک به دشمن است ادعای جدید نیویورک تایمز درباره احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای یا نفتی ایران + عکس پنتاگون: یک تیم نظامی آمریکا برای راه اندازی سامانه تاد وارد اسرائیل شد رسانه طالبان: داعش به دنبال بدنام کردن اسلام است «حیفا» جایگزین شهرسوخته شمونه می‌شود! مجتبی امانی در دیدار مخبر: بزودی به لبنان باز می‌گردم آغاز رزمایش مشترک روسیه و پاکستان عراقچی: تبادل پیام غیرمستقیم با آمریکا متوقف شده است ایران: به هیچ وجه در طراحی، تصمیم گیری و اجرای عملیات ۷ اکتبر نقشی نداشته‌ایم سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا فردا در اسرائیل مستقر می‌شود

سندرز: برای ممنوعیت فروش سلاح تهاجمی به اسرائیل تلاش خواهم کرد

برنی سندرز بار دیگر خواستار عدم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی شد و گفت که اقدام تازه‌ای را ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی به این رژیم آغاز می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 16
کد خبر: ۲۶۰۳۲۱

به گزارش راهبرد معاصر، برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا بار دیگر خواستار عدم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی شد و گفت که اقدام تازه‌ای را ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی به این رژیم آغاز می‌کند.

 

سندرز چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: وقتی به کنگره بازگردم، «قطعنامه‌های مشترک عدم تایید» را برای ممنوع کردن فروش سلاح‌های تهاجمی به اسرائیل به جریان می‌اندازم.

 

وی تاکید کرد: اما جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باید همین الان اقدام کند. اسرائیل آشکارا قوانین آمریکا و بین‌المللی را نقض کرده و در جنگ تمام عیار خود علیه مردم فلسطین از گرسنگی به عنوان ابزاری استفاده می‌کند.

 

«قطعنامه مشترک عدم تایید» اقدامی است که بر اساس آن تصمیم‌های یک نهاد فدرال لغو می‌شود و نهاد مذکور را ملزم می‌کند که برای اتخاذ تصمیم‌های مشابه در آینده ابتدا مجوز‌های لازم را دریافت کند. هدف سندرز از این اقدام منع کردن نهاد‌های آمریکایی از جمله وزارتخانه‌های خارجه و دفاع از فروش سلاح تهاجمی به اسرائیل است.

 

سندرز در ماه سپتامبر نیز لایحه‌ای را برای ممنوع کردن فروش بیش از ۲۰ میلیارد دلار سلاح آمریکایی به اسرائیل ارائه کرد.

 

وی پیشتر با بیان اینکه «دیگر پولی برای ماشین جنگی نتانیاهو وجود ندارد» تاکید کرد: مردم آمریکا از جنگ وحشیانه بنیامین نتانیاهو در غزه حمایت نمی‌کنند.

 

رسانه‌های آمریکایی روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کردند دولت جو بایدن در این هفته فشار بر اسرائیل را برای بهبود شرایط وخیم غیرنظامیان در نوار غزه به شدت تشدید کرد و هشدار داد که اگر جریان کمک‌های بشردوستانه در داخل نوار غزه ظرف یک‌ماه افزایش نیابد، مجبور خواهد شد اقدامات تنبیهی از جمله تعلیق کمک‌های نظامی به اسرائیل را انجام دهد.

 

به گفته دو مقام آمریکایی که نام آنها فاش نشده است، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در نامه‌ای در ۱۳ اکتبر به مقامات بلندپایه اسرائیل، خواستار اقدامات فوری برای اطمینان از دسترسی غیرنظامیان به غذا و سایر ملزومات شدند و بی قانونی و اقدامات دولت اسرائیل که منجر به بدتر شدن شرایط شده است را مورد انتقاد قرار دادند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده